1949-1952
Från 1949-01-18 ch.nr. 093 270 till 1952-08-04 ch.nr 1-039 7022
chokehandtag på ramtunnel.
Inga fästpluttar till gummimattorna utan mattorna ligger lösa.
Växellådsfästet är sk puckfäste till 1952 oktober ”Crash box” växellåda.
Efter ch.nr. 1-0 158 253 1 april 1951 hydrauliska bromsar standard på cab- och exportmodellen.
Efter ch.nr. 1-0 244 003 1951-04-06 stötdämparna bak byts ut till teleskopmodell på exportmodellen.
Efter ch.nr. 1-0 296 592  1951-10-25 är det förstärkta domkraftsfästena.
8 mm bränslerör fram till 1952-10-01 ch,nr 1-0397 023
Handbromswirejustering framme vid änden på ramtunneln.

1952-1955
Mellan 1952-10-01 ch.nr. 1-0 397 023 till 1955 ch.nr. 1-0 929 746
Chokehandtaget uppe på instrumentbrädan och då är röret till chokevajern längre fram i ramtunnel.
Värmereglaget blir ett vred istället som man snurrar på men sitter kvar bakom handbromsen.
Skruvfäste till främre växellådsfästet 1952 oktober då det sitter ”split case” växellåda fram till 1960.
Snäppfästen till gummimattorna.
6 mm bränslerör
Handbromswirejustering framme vid änden på ramtunneln.

1955-1957
Mellan 1955-08-04 ch.nr. 1-0 929 746  till  1957-07-31  ch.nr. 1-1 600 440 då sista ovalen tillverkas.
Metallpluttar som man trär över gummimattorna för att hålla mattorna på plats.
Värmeratten flyttas fram till bredvid växelspaken.
Handbromswirejustering vid handbromsspaken.
Ny modell på sätesskenor.

 

-58-59 blev det pedalgas istället för rullgas.

-60 annorlunda växellådsfäste. Augusti 1960 försvann manuella chokewiren och då röret i bottenplattan till detta, då 34 hk motorn kom med elchoke.

-61-66
-67-71
-72-75 McPersonframvagn

Annonser