1949-1952
Från 1949-01-18 ch.nr. 093 270 till 1952-08-04 ch.nr 1-039 7022
chokehandtag på ramtunnel.
Inga fästpluttar till gummimattorna utan mattorna ligger lösa.
Växellådsfästet är sk puckfäste till 1952 oktober ”Crash box” växellåda.
Efter ch.nr. 1-0 158 253 1 april 1951 hydrauliska bromsar standard på cab- och exportmodellen.
Efter ch.nr. 1-0 244 003 1951-04-06 stötdämparna bak byts ut till teleskopmodell på exportmodellen.
Efter ch.nr. 1-0 296 592  1951-10-25 är det förstärkta domkraftsfästena.
8 mm bränslerör.
Handbromswirejustering framme vid änden på ramtunneln.

1952-1955
Mellan 1952-08-04 ch.nr. 1-0 397 023 till 1955 ch.nr. 1-0 929 746
Chokehandtaget uppe på instrumentbrädan och då är röret till chokevajern längre fram i ramtunnel.
Skruvfäste till främre växellådsfästet 1952 oktober då det sitter ”split case” växellåda fram till 1960.
Snäppfästen till gummimattorna.
6 mm bränslerör
Handbromswirejustering framme vid änden på ramtunneln.

1955-1957
Mellan 1955-08-04 ch.nr. 1-0 929 746  till  1957-07-31  ch.nr. 1-1 600 440 då sista ovalen tillverkas.
Metallpluttar som man trär över gummimattorna för att hålla mattorna på plats.
Värmeratten flyttas till bredvid växelspaken.
Handbromswirejustering vid handbromsspaken.
Ny modell på sätesskenor.

 

-58-59 blev det pedalgas istället för rullgas.
-60 annorlunda växellådsfäste
-61-66
-67-71
-72-75 McPersonframvagn

Annonser